Ste z tých, ktorí chcú zlepšiť veci okolo seba, alebo patríte k tým, ktorí iba hundrú? Stačí málo, aby ste sa zaradili k aktívnym, prečítajte si nasledujúcu informáciu.
Portál Odkaz pre starostu je projektom neziskovej mimovládnej organizácie Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť. Projekt prispieva ku skvalitneniu miestnych samospráv a ich pozitívnejšiemu vnímaniu občanmi.
Portál slúži hlavne pre hlásenie problémov týkajúcich sa hmotných vecí, ktoré môžu byť upratané, opravené, vymenené, alebo odstránené. Ponúka priestor pre nahlásenie problémov vo vašom okolí. Podnety sú komunikované so samosprávou a ich riešenie tak bude s vašou pomocou pod spoločným drobnohľadom verejnosti. Každý podnet má pridelené označenia statusov: zaslaný, v riešení, neriešený , vyriešený alebo status uzavretý.
Ako postupovať pri nahlasovaní podnetu?
V pravej hornej časti webovej stránky môžete nahlásiť problém po kliknutí na odkaz „Nahláste podnet“. Je nevyhnutné priložiť aspoň jednu fotografiu a tiež zvoliť jednu z príslušných kategórií, podkategórií a typov podnetu, určiť lokalizáciu vpísaním ulice a vyplniť kontaktné údaje. Nakoniec podnet uložíte kliknutím na tlačidlo „Odoslať podnet“.
Čo sa stane po odoslaní?
Prejde krátkou kontrolou, ktorú vykoná jeden z administrátorov tak, aby podnety odosielané zodpovedným subjektom obsahovali všetky náležitosti, ktoré sú potrebné pre ich identifikáciu a riešenie.
„Úradníčka, ktorá má na starosti monitorovanie podnetov, každý deň sleduje portál a snaží sa ho hneď posunúť tomu, koho sa týka. Občas musí zisťovať rôzne detaily, napríklad o aký pozemok či majetok ide. Podnety, ktoré zaznamenáme na portáli, posiela poverená pracovníčka z nitrianskej radnice priamo tomu, koho sa týka – teda úradníkovi, firme, mestskej polícii, vedúcim odborov na mestskom úrade a podobne. Podnety kompetentným zasiela emailom a tak isto dostáva odpoveď, ktorú následne uloží na stránku Odkaz pre starostu,“ informoval hovorca Nitry Tomáš Holúbek.
Koľko trvá vyriešenie?
„Pokiaľ ide o dobu, snažíme sa, aby bola čo najkratšia. Podnety sa v princípe riešia hneď, čiže v rozpätí jedného – dvoch dní. Niekedy, ak súvisia s inými firmami, tak aj oveľa dlhšie, napríklad mesiac či dva. Doba je však individuálna a vždy záleží od toho, čoho sa podnet týka,“ dodáva Holúbek.
Napriek modernej dobe, kedy sa ľudia cez vyhľadávač vo svojom mobilnom telefóne vedia dostať k aktuálnym problémom trápiacich obyvateľov Nitry, by sa nemalo zabúdať ani na tých starších, ktorým doba aplikácií a portálov moc nehovorí. Konkrétne je reč o Mestských službách, na ktorých nefungujúce linky sme upozorňovali už v našom minulom článku.
Eva Škandíková